Πώς να κοιμάστε καλύτερα το βράδυ

Δεν φαίνεται ο κόσμος πολύ φωτεινότερος όταν ξυπνάτε από έναν καλό ύπνο; Δυστυχώς δεν είναι απαραίτητα κάτι που επιτυγχάνεται εύκολα. Οι πιέσεις της σύγχρονης ζωής, η έλλειψη νυχτερινών ρουτίνων και η τεχνολογία που χρησιμοποιούμε μπορούν όλα να μας εμποδίσουν να εγκαταλείψουμε τον ύπνο και να μας κρατήσουν άυπνους τη νύχτα.

Καταπιαστήκαμε με το θέμα του καλού ύπνου – έτσι λοιπόν σας δίνουμε κάποιες συμβουλές για να σας βοηθήσουμε να πάτε στο κρεβάτι χαλαροί, έτοιμοι να ηρεμήσετε και να ξυπνήσετε την επόμενη μέρα ανανεωμένοι και είναι έτοιμοι να κατακτήσετε τον κόσμο.

Μείνετε μακριά από την Τεχνολογία
Μία από τις μεγαλύτερες αιτίες για ανήσυχες νύχτες και της δυσκολίας μας να κοιμηθούμε στη σύγχρονη κοινωνία μας είναι ο εθισμός μας στα τηλέφωνά μας. Όχι μόνο το φως που εκπέμπουν προκαλέι υπερδιέγερση το μυαλό μας, αλλά πόσες φορές έχετε πάει να ελέγξετε «στα γρήγορα» το Facebook σας πριν από το κρεβάτι; Έξι βίντεο με χαριτωμένα γατιά και μια ώρα στο Instagram αργότερα, συνειδητοποιείτε ότι τα σχέδια σας να κοιμηθείτε νωρίς, έχουν χαθεί.

Συνιστάται να απενεργοποιούμε τις οθόνες μας τουλάχιστον 30 λεπτά πριν από το κρεβάτι. Ακόμα καλύτερα από αυτό, αν μπορείτε να τις αποχωριστείτε, είναι καλύτερα να αφήσετε τα τηλέφωνα, τα τάμπλετς και τους υπολογιστές μας έξω από τα δωμάτιά μας, για να κοιμηθείτε καλύτερα.

Εάν χρησιμοποιείτε το τηλέφωνό σας ως ξυπνητήρι, γιατί να μην επενδύσετε σε ένα ξυπνητήρι ημέρας, που θα σας ξυπνήσει σιγά-σιγά χρησιμοποιώντας το φυσικό φως, έναν πιο ήπιο τρόπο να ξυπνήσετε.

Αποφύγετε τα διεγερτικά
Η καφεΐνη και το αλκοόλ μπορούν να διαταράξουν τον ύπνο σας. Είναι καλύτερο να περιορίσετε την κατανάλωση του καφέ σε 4 φλιτζάνια την ημέρα και να σταματήσετε να πίνετε αργά το απόγευμα, αν δεν θέλετε να σας κρατήσει ξύπνιους όλη τη νύχτα. Το αλκοόλ και ο ύπνος δεν είναι καλός συνδιασμός, οπότε θα πρέπει να το περιορίσετε στο ελάχιστο εάν θέλετε να πέχετε ποιοτικό ύπνο. Δοκιμάστε να τα αντικαταστήσετε με τσάι βοτάνων, που είναι δεν περιέχουν καφεϊνη, το απόγευμα και αν σας αρέσει ένα ζεστό ρόφημα για να σας χαλαρώσει το βράδυ, ένας καλό μείγμα τσαγιού από χαλαρωτικά βότανα είναι αρκετό να σας παραδώσει στα χέρια του Μορφέα.

Βραδινή Ρουτίνα
Οι βραδινές “ιεροτελεστίες” δεν έιναι μόνο για παιδιά! Το να ακολουθούμε κάθε βράδυ μια ρουτίνα, βοηθά το σώμα μας να καταλάβει πως είναι ώρα για ύπνο, όταν το βάλουμε σε ένα συγκεκριμένο μοτίβο.

Προσπαθήστε να κρατάτε τον ύπνο σας σταθερό κάθε βράδυ (με σκοπό να κοιμάστε, όχι μόνο στο κρεβάτι, σε μια ώρα που θα σας δώσει τις 7-8 ώρες που χρειάζεστε) και ακολουθήστε την ίδια ρουτίνα κάθε βράδυ. Πρέπει να δώσετε στο μυαλό σας χρόνο για να χαλαρώσει και να προετοιμαστεί για να κοιμηθείτε, και να μην πιέζεστε ποτέ να σας παίρνει ο ύπνος. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, οι τηλεοράσεις, οι φορητοί υπολογιστές, τα τηλέφωνα και οι υπολογιστές πρέπει να είναι εκτός λειτουργίας τουλάχιστον 30 λεπτά προτού σκοπεύετε να κοιμηθείτε. Ένα ωραίο ζεστό (αλλά όχι πολύ ζεστό) λουτρό, η τελετουργία καθαρισμού του προσώπου, ένα φλιτζάνι τσάι βοτάνων, ανάγνωση ενός βιβλίου και διασφάλιση ότι είστε άνετοι, είναι όλα καλά στοιχεία για να προσθέσετε στη νυχτερινή ρουτίνα σας.

Απενεργοποίηση
Μερικοί άνθρωποι θεωρούν ότι η απενεργοποίηση των τηλεφώνων είναι το εύκολο κομμάτι, αλλά η απενεργοποίηση του μυαλού που μπορεί να πάρει το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Εάν αγωνίζεστε να σταματήσετε το μυαλό σας να σκέφτεται, δοκιμάστε μερικές τεχνικές άγχους που θα σας βοηθήσουν να καθαρίσετε το κεφάλι σας, ετοιμάζοντας το να κοιμηθεί. Γιατί να μην δοκιμάσετε να διαβάζετε ή να διαλογίζεστε πριν από το κρεβάτι; Κάποιοι διαπιστώνουν ότι η καταγραφή των ανησυχιών τους μπορεί να βοηθήσει, ή ακόμα και να γράψουν πράγματα θετικά για να αποσπάσουν την προσοχή τους, είναι επωφελής.

Μην το παρακάνετε!
Δεν μας αρέσει να σας λέμε “κακά νέα”, γνωρίζουμε ότι θεωρείται πολυτέλεια για τους περισσότερους, αλλά δυστυχώς ο πολύς ύπνος μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στους κύκλους ύπνου μας! Έτσι, όταν σβήνετε τον ξυπνητήρι σας και απολαμβάνετε το χουζούρεμα στο κρεββάτι το Σαββατοκύριακο, μπορεί πραγματικά να παραλύσει τους κύκλους του ύπνου σας και να σας κάνει να δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε όταν έρθει η ώρα να επιστρέψετε στο συνηθισμένο σας πρόγραμμα. Είναι προφανώς καλύτερο να κοιμηθούμε και να ξυπνούμε την ίδια ώρα κάθε μέρα.

Ελπίζουμε να σας έχουμε βοηθήσει να έχετε αρκετό ύπνο καλής ποιότητας. Φροντίστε να ακολουθείτε μια καλή ρουτίνα το πρωί, με κάποια ωραία τέντωμα για να ξυπνήσει το σύστημά σας σε συνδιασμό με ένα καλό πρωϊνό!


2018-07-19T12:30:47+00:00Ιουλίου 19th, 2018|Blog|